keskiviikko 22. tammikuuta 2014

pitkästä aikaa


Pahoittelen hiljaisuutta. Mulla ei oo ollut aikaa kirjottaa tätä blogia ja sit jos ois ollu aikaa ni on ollut ongelmia tietokoneiden kanssa.. 

Mutta siis aattelin tänne nyt kertoa kaiken mitä oon päässyt siuntiossa tekemään ja kaiken mitä oon myös oppinut.

Operan oppiminen:

check in/ check out eli kun asiakas tulee niin otan hänet vastaan ja annan avaimet ja chekkaan sisään. Check outissa mahdollisesti päätän jonkun laskun, jos sellaisia on ja sitten vaan operasta checkaan asiakkaan ulos. 

Hinnanmuutokset: tein muutamana päivänä sellasia hinnanmuutoksia operaan, että muutin hinnat jokaiselta asiakkaalta aikalailla yksitellen tonne marraskuulle asti oiskohan ollut.. siinä meni pitkään ja sormet oli kipeenä sen jälkeen! :D

Varauksen teko ja muokkaus : osaan tehdä varauksen ja tarvittaessa muokata sitä, esim. muokata kansalaisuutta jos siinä on tullut virhe, muokata hintaa yms..

Operassa myös yöajon laittaminen yövuorossa päälle onnistuu ja raporttejen otto yms kaikki yövuorossa tehtävät asiat.. yövuorossa on niin paljon tehtävää operassa ja muualla että en ees muista mitä kaikkea osaan XD Eilen kävi niin, että olin ihan varma etten muista mitään niin silti osasin melko hyvin etsiä kaikki raportit käsiini operasta ja silleen :P 

Myymälä/ ravintolakassa:

Ostosten hinnat pitää etsiä sieltä, niin myymälän kassan muistan aika hyvin, mutta toi ravintolakassa vaati vähän miettimistä kun silloin olin siellä brekuvuorossa.. :D 

Rahastus sujuu!

Hoidonvaraus

Hoidonvarauksia asiakas saattaa tehdä puhelimitse tai kasvotuste, tää on ehkä helpoin ton myyymäläkassan kanssa. :) 

Puhelimeen vastaus

Puhelimeen oon päässyt kans vastailemaan ja oikeestaan ainoot asiat mitä sielt on ihmiset kysellyt on : hoidonvarauksista, muuten hoidoista, tietoa hotellista ja sitten sitä että haluais kuntoutuja tulla päivän aiemmin. 


SITTEN! oon ollut myös kerrossiivouksessa, brekuvuorossa ja jokaista eri vuoroa oon kokeillut respassa. Nyt on meneillään yövuoroviikko... ja oon väsynyt. ihan tosi väsynyt. Onneks huomen alkaa kahden päivän vapaat!

Brekuvuorossa oon blokannut astioita, tiskannut, vienyt lisää ruokaa pöytään jos jotain uupuu, rahastanut bistron kassalla, pyyhkinyt pöytiä ja kaikkee tommosta perus ravintolasettiä :) 

Kerroksilla oon ensin purkanut pedistä pois vanhat pussilakanat, tyynyt yms. ja sitten pedannut uudet. Oon maailman hitain petaajaXD tai ainakin siltä tuntui silloin kerroksilla.. :D 

Nyt yövuorossa oon oppinut eniten asioita. Ooon saanut tulostella erilaisia raportteja, laskee kassaa, täyttää myymälää, koodata avainkortteja, ja toosi paljon kaikkea ! :D 

Tälleen lopuksi kun mietin, niin oon oppinut tosi paljon asioita, ja myös jotain vanhoja juttuja opera- koulutuksesta on tullut mieleen takaisin. Siitä koulun opera- koulutuksesta oli tosi paljon hyötyä, oisin pulassa jossen ois koskaan aiemmin käyttänyt sitä! Ensi viikolla on näyttö, nyt mua vaan pelottaa se, että meen ihan lukkoon näytössä ja en osaa mitään... noh täytyy toivoa parasta:-) 

Nyt on pakko mennä nukkumaan hetkeks ja 2 tunnin päästä yövuoro! HEIPS :)