
Hello! Tää on mun viimeinen päivitys tältä työharjoittelu- urakalta, 15.5 se loppuu! Jotenkin haikeet fiilikset, mulla on ollut tosi kivaa museossa, ei ole tehnyt edes pahaa herätä aamuisin 5.30.
Aina kun on s-marketissa työvuoro, niin sitä jopa kaipaa, että pääsispä museoon. No mutta, en "herkistele" enempää. Kelasin tähän postaukseen vähän tiivistää, että miltä mun työharjoittelu on tuntunut, mitä oon päässyt tekemään, mitä uutta oon oppinut ja niiin edespäin!
Ensinnäkin, päätin, että haluan oppaaksi. Helsinkiopas, museo- opas, mikä vaan. Sen takia päätin, että alan syksyllä kattelemaan jos jossain ois vaikka koulutuksia museo- oppaaksi tai helsinki- oppaaksi :) Tuli niin hyvä fiilis mun opastusnäytön jälkeen, että haluan opastamaan lisää!
Mitä olen oppinut?
Mun mielestä mulla on englannin kielentaito jotenkin parantunut, koska tosi paljon on tullut ulkomaalaisia asiakkaita joiden kanssa on sit höpötellyt ja neuvonut heitä.
Oon oppinut tekemään opastusvarauksia hyvin ja puhelimessa oleminen asiakkaiden kanssa sujuu luontevasti, aluksi jännitin sitä ihan hirveästi, että "mitä pitää sanoa, mitä jos asiakas haluaa jotain mitä en osaa tehdä, mitä teen apuaa!", mutta enää en jännitä ja kaikki sujuu luontevasti =)
Musta on tullut paljon enemmän omatoimisempi, okei oon ennenkin ollut, mutta nyt jos näen vaikka asiakkaan pyörätuolin kanssa niin kysyn heti että voinko auttaa jotenkin ja opastan häntä hiukan museossa.
OLEN oppinut toooosi paljon asioita eläimistä!!
Miltä työharjoittelu on tuntunut?
Mulla on ollut kivaa. Meidän asiakaspalvelutiimi on paras mitä voi vaan toivoa ja muutenkin viihdyn tosi hyvin :)
Mitä olen tehnyt työharjoittelun aikana?
Kassalla asiakkaiden palvelu, asiakkaiden neuvominen yleisesti, opastus- ja tilavarauspuhelimeen vastaus (ti-to), sähköposteihin vastaus, vahtimestarina museon valvominen, näyttelylasien puhdistus/pesu... ja mitäs muuta. Ei nyt hirveästi muuta, joskus saattaa tulla jotain erikoisjuttuja, esim. yhdessä vaiheessa kun meillä oli "hui hai!" piirrustuspaja lapsille niin olin siellä avustamassa :)
Mulla ei hirveästi muuta tule mieleen mitä voisin kertoa, tää 3 kuukautta on ollut aivan mahtavaa ja ylläolevista kuvista näkee, että meillä on ollut hauskaa :)
Tia kiittää ja kuittaa ja lompsii kohta kesälomille! ( Parin päivän lomat on kova sana ;) !)




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti